Hummer
Hummer "A Nagymenő"
Menü
 
Off-road
 
Egyéb
 
Új

Menü > Videók > Mégegy mászás, H1-el a Hells Revenge-n 2008.1.6.


Egyéb > Zene > 50 cent feat. Akon - Still Will 2008.1.6.

 
Hamarosan
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Király!!!
Nem rossz
Lehetne jobb is...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Frissítések

Az oldal hétköznap és szombaton 22:00 és 23:00, vasárnap 22:30 és 00:00 között frissül!

 
Hírek
Hírek : A cikk még szerkesztés alatt áll!

A cikk még szerkesztés alatt áll!

Mogyi  2007.11.21. 22:08

Összeállítottam egy listát, pontosabban kettőt, azokról a ma is gyártott autókról (a Hummer kivételével), amelyekről, azt állították, hogy terepjáró. Az egyik listán azoknak az autóknak lesz rajta a neve, amelyek tényleg alkalmasak akár tengelytörő akadályok leküzdésére is, szóval a Hummer konkurenciái lehetnek, a másik meg egy "szégyenlista" lesz azokról a zúzdábavaló műanyagdobozokból, amelyek belehalnak a magasabb járdaszegélyekbe és többnyire (szerintem) még rondák is

Először a konkurencia:

1. Land Rover Defender (1998)

Hát igen, nyugodt szívvel mondhatom, hogy a ma gyártott terepjárók közül ez a Hummer legnagyobb konkurenciája, mivel itt most csak a terepjáró képességeket nézzük. A formája és a külseje nekem nagyon, nagyon tetszik, imádom az ilyen nyers, brutál, kockaformájú vasakat! A Defender storyja hasonlít a H1-éhez; eredetileg katonai célokra fejlesztették ki, de később piacra dobtak egy civil változatot, ami kívül-belül szinte a katonai verzió mása. Terepen nincs benne mitől félni, ennek nem "inteligens" 4x4 hajtása van, hanem igazi, régimódi, merevtengelyei, amik folyton lökik a nyomatékot a kerekeknek. Amég vmelyik kerék a földön van, addig nem történhet semmi gond, masszív, erős, biztonságos, szóval egy angol H1! Totalcar teszt és TV adás


2. Jeep Wrangler Rubicon és Wrangler Unlimited (2007)

Milyennek kell lennie egy igazi terepjárónak, ami még megfizethető? Először is könnyű és kicsi, hogy könnyen mozogjon, ne legyen drága fenntartani és mindennapi használatra is alkalmas legyen. Továbbá ütős terepszögek és minél rövidebb túlnyúlások kellenek. Az is fontos szempont, hogy ne legyen túl igényes. Végül még szükség lesz egy strapabíró hajtásrendszerre és felfüggesztésre, egy erős alvázra és egy szintén erős, de nem túl gömbölyű karosszériára. Naggyából ez a Jeep. A Jeep története a II. világháborúig nyúlik vissza, amikor is az US Army hadrendbe állította CJ-2A (vagy Willys) néven. Pályázatot írtak ki egy olyan járműre, amely könnyen hordozható és báthová elmegy. A Willys-Overland (a Fordot és a Bantamot kiszorítva) erre előrukkolt a Jeeppel, ami hatalmas siker volt és az amerikai hadsereg még a 60-as évek végén is használta (utána jöttek csak Hummvee-k). Totalcar teszt és teszt 2 Az volt tulajdonképpen a Wrangler őse, főleg a mostani széria (a 2007-es) hasonlít hozzá a legjobban. A Wrangler számos generációt megélt és mindig kaptak utána az emberek. A Wrangler a kisterepjárók egyik legjobbja, de a Hummer nemsokára piacra dobja H4 nevű kisterepjáróját, amiben a Jeep igen komoly ellenfélre lelhet... Totalcar Teszt és TV adás A teszteken régebbi évjáratok vannak!
 


3. Toyota FJ Cruiser (2007)

   
A nagy kék autó fehér tetővel FJ Cruiser névre hallgat és teljes egészében a Toyota amerikai részlegének munkája. Az egyszerű "két skatulya egymás tetején" típusú alapforma, a közel ülő kerek fényszórók és a velük egy keretbe foglalt téglalap-formájú hűtőrács a legendás Land Cruiser FJ-40 típust idézi, az autó arányait viszont a modern terepjáró-építés szabályai szerint alakították ki. Az FJ Cruiser ennek megfelelően széles, hosszú és viszonylag alacsony, a megfelelő hasmagasságról a 20 hüvelykes keréktárcsákra szerelt magas oldalfalú terepgumik gondoskodnak.
   
Érdekes a hátsó ablak megoldása, amely a tető hátsó peremén és oldalt is folytatódik: nagyobb tárgyak szállításakor a felső szekció a tetőbe tolható be, az alsó pedig a hátsó ajtóba süllyeszthető. Az autó természetesen összkerék-hajtású. A megfelelő vonóerőt a Toyota Racing Development által kifejlesztett 3,4 literes 250 lóerős V6-os biztosítja egy hagyományos rendszerű négysebességes automataváltón keresztül. 
                                                                                   
                                                                                                                                                                                                               Totalcar.hu
Videó

  


 
4. Mercedes-Benz G-osztály (2007)

A G-Merci a Meredes egyetlen igazi terepjárója (az M-osztály az inkább már városi). Az előző generációs G-Mercihez képest szinte semmit nem változott - kívülről. Megtartották az igazi terepjárós kockaformát, aminek én nagyon örülök. Belül azért már van változás - műszakilag modernizálták a kocsit, de a legnagyobb változás a beltéren történt, igazi luxus belsőt kapott a G-osztály. A kinézetről még annyit: aki igazi pénzes macsónak képzeli magát, az ilyennel járjon, mert ennél férfiasabb verda kevés van... Totalcar teszt és TV adásAutómánia teszt


 5. Lada Niva (2006)

Első ránézésre szerintem mindenkinek ezek a kérdések jutnak eszébe: "Mivan? Ez hülye? A Niva már nemtom hány éves... Mijjazhogy 2006?" Nem, nem vagyok hülye, csak a Niva már átesett egy modellfrissítésen, és a gyár honlapja szerint megfelel 2006-tól megfelel az Euro 4-es követelményeknek is, tehát jelenleg is gyártott autóról van szó. A Niva alakja és kinézete semmit nem változott, legnagyobb örömömre (és szerintem nem csak az enyémre) maradt a régi. Terepre is bátran mehetünk vele (hiszen oda való), nyúzhatjuk is, biztosak lehetünk benne, hogy nem hagy minket cserben. Totalcar teszt és TV adás A teszteken régebbi évjáratok vannak!
A Legenda:
 


6. Nissan Patrol (2005)

A Nissan eme terepjárójának története nagyon régre nyúlik vissza, az első 1951-ben megjelent Patrol lényegében egy Willys Jeep utánzat volt, egy lényeges különbséggel: a Willys négyhengerese helyére egy 3,6 literes, soros, 6 hengeres motor került. Azóta már számos generációt megélt, és a masszivitás egyik jelképe lett. Terepező képessége az idők múlásával sem romlott és mára már csak ez az egy igazi terepjárója van a Nissannak. A formavilága nagyon megnyerő, olyan Patrollos. Talán ez a Nissan legkockább autója, de kétségtelenül a legszebb (szerintem). A Patrolnak (a Hummer H2-höz hasonlóan) elöl független, hátul merevtengelyei vannak, ami igazán jó terepezést tesz lehetővé, amit diffizár és felező is segít. Cikk és Videó, 1985-ös Patrol Totalcar teszt és TV adás
 


7. Range Rover (2003)

Ha a Defender az angol H1, akkor a Range Rover az angol H2. Ugyanolyan karakteres, férfias és nagy, és szinte ugyanolyan jó off-roader. Ennek a modellnek egyébként Vogue a neve, de mivel más modell még nemigen van a Range Rover palettáján, simán csak Range Rovernek vagy Land Rover Range Rovernek szokták hívni (az első 2 képen is látható Range Rover Sport a Vogue egyik változata). És szerintem a Range Rover szó hallatán mindenkinek ez az autó jut eszébe (ha nem vmelyik régebbi modell)... A Range Rover egyébként a Land Rover luxusabb verziója, de terepezés szempontjából sem marad el attól. Totalcar teszt, Teszt 2, Videó és Videó 2


8. Land Rover Discovery 3 (2005)

A Defender volt az angol H1, a Range Rover pedig az angol H2, akkor mi sem logikusabb, hogy a Land Rover Discovery 3 lesz a Hummer H3 angol megfelelője (még 3-as is van a nevében). A Discovery a Land Rover egyik régóta népszerű terepjárója, így nem meglepő ennek is voltak előző generációi. Drágább a Freelandernél, de terepen messze felűlmúlja azt. A kocsi külsejét az érdekes formák jellemzik, de szerintem abszolút meg lehet szokni, nekem bejött. A kockaforma és a szögletesség fontos szerepet tölt be a kocsi külsején néhol egy kis assziteriával fűszerezve, szóval avval nem vádolható, hogy nincs egyénisége. Terepen talán nem éri utol a H3-at, de még így is többszörösen túlteljesíti a kategória elvárásait. Már a neve is arra utal, hogy kalandos felfedezőutakra találták ki, akár a Szahara forró sivatagiban, akár a sarkvidékek fagyos pusztaságaiban, vagy akár a Himalája felhők feletti csúcsain... Totalcar teszt és Videó


9. Isuzu Vehicross (1999)

Eleinte még kérdéses volt, hogy a Vehicross neve rajta lesz-e ezen listán, mivel nemtudom, hogy gyártják-e még, mert ezen a listán csak még gyártásban lévő autók vannak (egy hasonló autó, a Korandó pont ezért nem került fel). Ha már nem gyártyák, akkor sorry, de ettől még nem veszem ki a listából (még csak zárójelbe sem teszem). A konkurenciák listáján ez az utolsó autó, ami még a Hummer ellenfele lehet, az ez után következő autók jó terepjárók ugyan, de a Hummerek birodalmára már nem jelentenek veszélyt. Visszatérve az Isuzuhoz: a formavilág és a külső megjelenés elég nehezen emészthető, főleg elöl, hátul barátságos. Ezt az autót a bolygón lévő egyetlen másikkal sem lehetne összetéveszteni, annyira egyedi... Élőben ritkán látni, mert kevés van, belőle, de felfigyelnek rá az emberek (én még csak egyszer láttam). Terepen mint egy kezesbárány, mivel rövid, kicsi a tengelytáv, így nehezebben akad el, a hasmagasság is igen jó (most ne kérdezzétek mennyi, sok, nekem elhihetitek), az első-hátsó terepszögek úgyszintén. Továbbá még a kocsihoz képest kissé nagy kerekek és a viszonylag kis méret és tömeg is segítik a terepezést. Jó autó ez, a formája megszokható, maga a kocsi szerethető (én is szeretem). Videó
 


10. Toyota Land Cruiser (2003)

A Land Cruiser a Toyota legterepjáróbb terepjárója (az FJ Cruiser után). Ennek már azért vannak luxus-családi hobbiterepjárós beütései, de ezen nem kell megleplődni, mert európai piacnak szánták (ezért is tettem az imént zárójelbe az FJ Cruisert), ahol ritkán látni igazán kemény terepjárót, mert azokat inkább Amerikában veszik. A Hummerek birodalmára ez már nem jelent veszélyt, mivel ez már inkább közútra lett hangolva. Terepen azért tudja, amit tudnia kell, sőt sokkal többet annál, a legkeményebb szabadídőautók közül való. Ennél fogva nem meglepő, hogy a Land Cruiser elődei sem voltak terepen elveszve, és hogy az autónak kb 50 éves múltja van. A régi Land Cruisereket számtalan mítosz és legenda övezi, amit a mostani generáció sem rombol le. Az autó külseje szép, barátságos, olyan Land Cruiseres. Akkor sem esik kétségbe, ha el kell hagyni az épített utat, ott ahol egy ilyen autónak el kell menni ott elmegy, de azért tudjuk hol vannak a kocsi határai, mert az első pozitív benyomás hatására egyre merészebb helyekre megyünk, aztán itt egy árok, ott egy bucka, és hirtelen egy bakháton hasal az autó, ahhonan már csak egy traktor segíthet kiszabadulni, mert ezt a böhömnagy batárt máshogy nemigen tudjuk kiszabadítani... Összeségében a Land Cruiser egy kedves külsejű, megbízható szabadidőautó, amivel akár komolyabb terepre is mehetünk. Érdekesség: 2008-ban jelenik meg a következő generáció, amely tovább öregbítheti a típus hírnevét. Totalcar teszt, Teszt 2, TV adás 1.- és 2. rész, TV adás 2


11. VW Touareg (2007)

A VolksWagen az olcsó autók gyártásától egyre inkább a presztízsség felé halad és (ahogy a Totalcar egyik cikkírója fogalmaz) átkozottul jól csinálja. Egyátalán a szó, hogy VolksWagen (német szó, jelentése: népautó)... Na mindegy, a lényeg, hogy ezelőtt senki nem hitte volna, hogy a VW képes ilyet csinálni, de mégis csinált. Sőt, egyből a nagyok komoly ellenfele lett! A Touareg külseje olyan, mint egy jó nagy, izmos (vagy dagi) Passat. Barátságos arcával hamar belopja magát az ember szívébe, de mégis van benne valami, olyan magabiztos és egyszerű. A háta is szép, olyan VW-es, főleg a lámpák miatt, az íveket is jól eltalálták. Ez egy luxusterepjáró, nem terepezésre találták ki, de azt is lehet vele. Erre szolgál a változtatható magasságú futómű, ami már-már ilyensztően magasra emeli az amúgyis baromi magas autót, de a hasmagassággal legalább nem lesz gond. Erőből sincs hiány: a 3 literes, V6-os TDI könnyedén viszi tovább a hatalmas kasztnit még extrém körülmények között is. Többet tud terepen, mint egy átlag luxusterepjáró, de ez nem változtat a tényen, hogy ez is inkább már luxus, annál is inkább, mert az ML-Merci és az X5 riválisának szánták. De ha választanom kellene, hogy melyikkel mennyek terepezni, 1000%, hogy a Touareget választanám. Még a Hummer X Clubban is szoktak vele terepezni, pedig ott nem csak földesúton mennek... Totalcar teszt, Régebbi modell teszt és TV adás


12. Dodge Ram (2006)

Ó, jee...  Ez Amerika. A Hamburger, a Coca Cola és a bazinagy autók hazája. A Dodge Ram sem hazudtolja meg hazáját, hiszen majdnem 6.5 méter hosszú, több mint 2 méter széles és 2 méter magas. Erőforrásból sincs hiány, a legerősebb motor, amivel kapható egy 8 literes, V10-es pokolgép, ami 314 lóerő és 610 Nm nyomaték leadására képes, de ez kell is, mert az autó tömege elérheti a 3 tonnát is. A Ram külseje eszméletlenül király lett, kinézetre és vezetési élményben is tisztára olyan, mint egy kisebb kamion, tiszta teherautós a feeling, de ez nem meglepő, hiszen ez mégis csak egy pick-up, tehát haszongépjármű. A terepezéshez minden adottsága megvan, akár még a Hummerek legkomolyabb riválisa is lehet... ...ne, ha nem lenne ilyen irtózatosan hosszú a tengelytávja (a tengelytáv a kocsi első- és hátsó tengelye közötti távolág), több mint 4 méter hosszú! Ebből következik, hogy a középső terepszög is eléggé ratyi, ezért nem tanácsos vele komolyabb terepre menni, mert valószínű, hogy fennakad egy buckán és onnan igen-igen nehéz lenne leszedni egy ilyen dömpert... Makacs földutakra viszont kiválóan alkalmas, ha mondjuk fát kellene vele szállítani. Ha mégis igazán terepezni akarunk egy ilyennel, akkor meg kell emelni az egész kocsit egészen addig, amég elég magasan van a kocsi hasa a terepezéshez. VideóVideó 2 (régebbi modell)


13. Jeep Grand Cherokee (2005)

A Grand Cherokee története a Cherokeeval kezdődött a 1974-ben, a Grand jelzőt azonban csak a 90-es években kapta meg. A Cherokee kockásságával, amerikaiasságával és jó terepező képességeivel hamar nagy népszerűségre tett szert, főleg nyugaton. A kilencvenes években még a szögletes formák jellemezték az akkori Cherokeekat és Grand Cherokeekat, de a következő generációk egyre lekerekítettebbek (de csak amennyire kell), európaiasabbak és sajnos puhányabbak lettek, de még mindig látni elsőre, hogy Grand Cherokeeval van dolgunk. A mostani Cherokee és a Grand Cherokee között egyébként az a legfőbb különbség, hogy a Cherokee az utcaibb. De ez is már inkább utcai terepjáró, csakhogy itt a luxus helyett (azért az is akad benne bőven) inkább a családi autó kategória felé hajlottak a tervezők. A terepjáró képességei is ehhez vannak mérve: tegyük fel, hogy apuci vesz egy új telket a Pilisben, csakhogy olyan gányás út vezet oda, hogy a családi Opel Astra mellé kell vmi, ami képes kimenni oda. Tehát mivel apuci egy jólmenő cég vezérigazgatója, vesz 10 milláért egy fullextrás Jeep Grand Cherokeet, ami hosszú úton is kényelmes. Vasárnap van, apuci kiviszi a feleségét és két gyerekét az új telekre, de a gyerekek kitalálják, hogy jöjjön még pár barátjuk is... De gond egy száll se, csak ki kell nyitni a 3. üléssort és már lehet is menni, ráadásul még pár táska kaja-pia is befért, mert apu késső estig beszélget a telken a mérnök úrral az új weekend-ház terveiről, addig a gyerekek megéheznek és megszomjaznak a sok futkározásban. Az utat is nagyon élvezik, és mindig kiabálnak, amikor apuci lejön egy bakhátról és a tengelyig érő sárban csúszkál. Holnap a gyerekek izgatottan rohannak az iskolába, hogy elmeséljék társaiknak a hétvégi kiruccanást, akik meg suli után egyből a szüleikhez mennek, hogy vegyenek nekik is egy Grand Cherokeet... Totalcar teszt és TV adás


14. Toyota 4Runner (2007)

Háááát ennél a kocsinál kissé zavarban vagyok, mert a mostani modell terepjáró képességeiről nemigen találni sokat a neten. Ezt a listát is úgy állítottam össze, hogy szétnéztem minden autógyártó honlapján és a netcarshow.com-on, hogy mi a mai terepjáró felhozatal. Így bukkantam rá erre a Toyota hivatalos oldalán, és a képeket nézve nemtudom mit mondjak róla, vannak kissé terepesebbek, de mivel főként városi a környezet, arra lehet következtetni, hogy ez inkább egy utcai SUV. Ami még terepjárónak nézett ki az a Toyota Sequoia nevű izéje, de mivel arról semmi terepeset nem találtam, inkább nem rakom fel. Még annyit, hogy ezek amerikai piacra szánt szabadidőautók, a magyar honlapon nincsenek rajta. Szerencsére a 4Runner felmenőiről hallottam egy s mást, főleg pozitívat. A YouTube-on is elég sok öreg 4Runner off-road video van, méghozzá nem is akármilyenek! Na de térjünk vissza a jelenleg gyártott generácihóz, egy kis keresgélés után találtam pár érdekes videót és mivel már nemigen tudok erről a kocsiról mit mondani, nem is húzom tovább az időt: Videó, Videó 2


15. Ford Ranger, Nissan Navara, Toyota Hulix, Mazda BT50, Mitsubishi L200 (jelenlegi szériák)

A listán eddig még nem volt olyan, hogy több autó áll egy helyen. Hát most már van. Méghozzá azért van, mert terepen kb mind ugyanazt tudja, és hülyeség lenne őket 5 külön helyre szedni. Ezek egytől-eggyig pick-upok, vagyis platós kisteherautók, ebből következik, hogy inkább haszongépjárművek, mint terepjárók. De nem szabad leírni őket: mindegyikben van diffizár és felező, ha netántán fura helyekre vinne a sors. A pick-up kategóriájú járművek legnagyobb off-road hátulütője a túl hosszú tengelytáv (lásd Dodge Ram), ami miatt elég könnyű velük vennakadni vmin. Többnyire a létravázas, elöl független felfüggesztés, hátul laprugó és merevtengely kombináció jellemzi őket, ami nagyobb terhek szállítását teszi lehetővé és masszivitást ad. Ezeknek az autóknak alapesetben a hátsó kerekei vannak hajva, de a terepváltóval átállíthatjuk összkerékhajtásra, ha ez nem volna elég, lehet összkerékhajtás diffizárral, és ha még ez sem elég, akkor jöhet az összkerék + diffizár + felező, ha már ez sem segít, akkor hívni kell egy traktort. Vegyük sorba mind az 5-öt:
 Toyota Hilux: Ezt a modelt Dél-Afrikában gyártja a Toyota, ahol a mostoha terepviszonyok miatt is sok van belőle. A külsejéről nincs mit mondani, Toyotás. Nekem tetszik, főleg a hátulja, a krómozott lökhárítóval tiszta amerikaias. Autómánia teszt Érdekességként: a  decemberi 4x4 magazinban olvastam (a címképen is ez volt), hogy a Top Gear autós műsor és az Artic Trucks terepjárós cég együttműködéséből született Polar Challenge-en, Kanada Észak-nyugati tartományában (mai nevén Nunavut régióban), a Resolute-öböl partján induló és a mágneses északi sarknál véget érő sarkköri versenyeny, a három induló közül kettő egy speciálisan erre a célra átalakított, piros Hilux volt (a 3. egy szintén átalakított, fekete Land Cruiser volt). A távot sikeresen teljesítették, komolyabb szerviz nélkül. Az Artic Trucks weboldalának galériájában számos szép képet találhattok ezekről.
 Ford Ranger, Mazda BT50: Ezt a két autót azért rakom egybe, mert gyakorlatilag mindkettő tökugyanaz, a BT50 a Ranger testérmodelje, nevük csupán marketing okok miatt különbözik (hangzik el az Autómánia tesztjében). A két pick-up elődei is nagyon hasonlítottak egymásra; az előző Ranger és a BT50 elődje, a B2500 is csak a részletekben tértek el egymástól. A BT50 nevében a BT a Best Truck (szerényen: Legjobb Teherautó, tehát magyarul LB50-nek kéne hívni), az 50 pedig arra utal (nem a köbcentire), hogy félúton helyezkedik el a kisáruszállíttók és a nagy teherautók között. A külsejéről ennek sem lehetne regényt írni, annyira átlagos, hogy az már szép. Az eleje aranyos pufi, a hátulja az a klasszikus pick-upos, amit én nagyon-nagyon szeretek. Amit érdemes még megemlíteni, az az, hogy az elődökhöz és az előző Pajerohoz hasonlóan (leggyakrabban) ez is kétszínű, szürke alul, fölül választhatunk, de egyszínű fényezés is vehető hozzá. A Rangerről nagyjából ugyanazt lehet mondani, mint a Mazdáról, de a külseje megér egypár szót: Ebben sem tér el nagyon társától, leszámítva azt, hogy vmivel szögletesebb és krómosabb (egyszóval amerikaibb) annál, ehhez jön egy izmos bukócső, rá pár ködlámpa, egy gallytörő szintén pár ködlámpával, és nekünk van a legtutibb külsejű platósunk a városban. Az 5 pick-up közül ennek van a legtutibb formája ...a Mitsubishi L200, vagy másnéven Pajero után!
 Igazából az L200-nak nem sok köze van az igazi Pajerohoz, csupán anyjuk jogán rokonok. Az L200 egy létravázas, a Pajero önhordó karosszériás, az L200-nak (mint minden pick-upnak) elöl független felfüggesztés, hátul merevtengely van laprugókkal, még a Pajerón utóbbiakkal nem találkozhatunk, na és persze a lényeg: az L200 egy kisteherautó, a Pajeró meg luxusterepjáró és ez a különbség az árban is látszik. A két autó formája a dakaros Mitsubishi Pajero Evolution legendássá vált formáit idézi, főleg a Pajero, de a dakaros vonalakat az L200-on és az Outlanderen is felfedezhetjük (a két autó eleje nagyon hasonló). Az L200 formavilága annyira jól sikerült, hogy szerintem simán pályázhatna a kategória legszebb formája díjért (ha lenne ilyen, bár kitudja lehet, hogy van). Én híres kockaforma rajongó vagyok és gyűlölöm az olyan kényeskedő ocsmányságokat, mint a Nissan Murano vagy a BMW X3, de ez gömbölyűsége ellenére se nem kényeskedő, se nem ocsmány, sőt annyira szép, hogy arra nincs szó, minden elismerésem a gyár formatervezőié. Egyszerűen nem létezik olyan nézőpont, ahonnan ne lenne szép. Az eleje megérdemli, hogy pár szót ejtsünk róla: ennek az autónak van egyénisége, arckifejezései. Felfúvottabb, pufibb, olyan mint a BT50, csak nem olyan jellegtelen (persze szép az is). A motorháztető alsó vonala - ami egyben a lámpák és a hűtőrács felső vonala - olyan, mint vmi szemöldök, egyenessége egyfajta nagyon kicsi morcosságot kölcsönöz az autó "arcának", de mégis látszik, hogy büszke arra, ami. A ködlámpák jó helyen vannak, az alsó légbeömlő pedig kellő agresszivitást kölcsönöz a kocsinak, azt sugallja, hogy komoly dolgok vannak mögötte. Az oldala sem hétköznapi, haladjunk elölről hátrafelé: a lekerekített orr miatt az első lámpák (nem csak az index) egész jól látszanak, így még oldalról is látni egy kicsit az elejéből. Továbbhaladva érdemes megemlíteni a karosszéria volalát, ami csak a szélvédő alján törik meg, de ott kell is, mer anélkül nagyon hülyén nézne ki, ez a kellően határozott "törés" semmiképpen sem hiányozhatna az oldalnézeti összképből. A kocsi áramvolnalas, de csak amennyire kell, nem olyan idétlenül lapos, mint monjuk a Mazda CX-9. Az ajtók is szépek, összerakva egy olyan téglalapot alkotnak, amelynek az átellenes sarka szögletesek és lekerekítettek. A kabin és a plató jól elkülöníthető, egy az autó alja felé meredeken futó ívben találkoznak. Rögtön ezután következik a kerékjárati ív, ami elöl is igen nagyra, ugyanakkor igen szépre is sikeredett, főleg azokkal a sárvédő-ívekkel. Ezután egy hosszabb túlnyúlás következik, ami az amúgy rövid platót hivatott meghosszabbítani (az más kérdés, hogy a többiekhez képest még így is viszonylag kicsinek számít), mindenesetre a formának jót tesz. És befejezésnek itt a gyönyörűen és hosszan oldalra vezetett hátsó lámpa. Ha már itt vagyunk, beszéljünk egy kicsit a hátuljáról: kétségkívül ez az autó legszebb része, egyszerűen annnnyira eltalálták, hogy majdnem olyan szép, mint egy Hummeré (annál nincs szebb). A hátsó lámpák, a hátsó kökhárító, az egységes formaterv, a kivillanó merevtengely meg még ezernyi kis apróság olyan csodás összképet alkot, amilyenből kevés van ezen a világon. Egyébként van hozzá olyan levehető, platófedő micsoda, amit ha rárakva megkoronázhatjuk ezt a szépséges képet. Najó kigyönyörködtem magam, most foglalkozzunk azzal, hogy mit tud. Terepen kb mint a többi hasonló pick-up, teljesítményben sem nyújt kiemelkedő dolgokat. A plató szélességével nincs gond, viszont csak 1.3 méter hosszú, ami bizony kissé rövid, de így a hátul ülők is jól elférnek, ami egy négyajtós Pick-upnál ritka. A 4 ajtós, dupla kabinos változaton kívül (amiről írtam) lehet venni még venni 2 ajtós, 3 személyes "Single Cab" és szintén 2 ajtós, 4 személyes "Club Cab" változatot is venni. Az L200 elődjét szerintem Amerikától Japánig szinte mindenki ismeri. Csak a mi utcánkban 2 áll belőle. Az egy amolyan igazi terepjáró pick-up volt, tiszta amerikaias külsővel, a mostaniénál nagyobb platóval, és ha még dobtunk rá bazinagy krómcsöveket (lökhárító, bukó, gallytörő) és 8-10 ködlámpát, esetleg nagyobb terepgumit, akkor legalább olyan szép, de mindenképpen keményebb autót kapunk, mint a mostani L200. Elárulom nekem rajta van egy ilyen amcsi macsó régi L200 az "Ilyen autóról álmodok" listámon, de azért lehet, hogy az újnak sem mondanék nemet :) Autómánia teszt
 Nissan Navara: És végezetül itt van a másik egyéniségnek nevezhető pick-up, a Navara, melynek az eleje a B oszlopig megegyezik luxusterepjáró rokonáéval, a Pathfinderével. Bevallom, az először kicsit furcsának találtam az kocsi elejét, de minél többször láttam, annál inkább megszerettem, ma pedig már el sem tudnám képzelni a világot nélküle. Mert az autónak kétségtelenül ez a legegyedibb, legegyénibb része, más kérdés, hogy mondjuk én hátulról is egyből felismerem (nem csak a felirat miatt). Elölről ez az autó annyira jól sikerült, hogy akár övé lehetne a 2. legszebb (az L200-é első) pick-up díj (ilyen díjról sem halottam). Érdemes kiemelni a króm hűtőmaszkot, amiben ott van a Nissan jel a V-alak közepén és az előbb említett V-alak a motorháztetőn is folytatódik. Nagyon szépek még az ötszögletű lámpák is, amik a hűtőmaszk vonalát zárják le, de nem törik meg azt. A lökhárító is nagyon tetszik, jól fel lett fújva ez is, és ez a domborulat folytatódik a kerékjárati íveken is, ettől jóval nagyobbnak hat a kocsi eleje. Ja és gallytörővel nagyon hülyén néz ki! Hátul nemigazán lehet túl sok különlegességet találni, mégis fel lehet ismerni, hogy ez egy egy Navara, jól meg lett csinálva ez is. Talán a hátsó ajtó (ha van) ablakait még megemlítem, elég egyszerűek, de mégis ezzel az öszögletű, osztott üveggel nagyon szépen zárja a kabin formályát (de ha nem lenne levágva a bal alsó sarka, akár egy H3-é is lehetne, nem?). A platóval semmi gond, de ez egy bazinagy autó (2805 kg), még a kategóriához képest is, ezért terepen csak tényleg fokozott óvatossággal azokkal a bakhátakkal, mert hosszú autónak a tengelytávja is hosszú. Amúgy mástól nemigen kell félni, ha elhagyjuk az aszfaltot, erőből itt sincs hiány (174 lóerő, 403 Nm nyomaték), a többi közül ez a legizmosabb) ami még okozhat kellemetlen meglepetést, az a hátsó terepszög (elég ratyi, nekem elhihetitek). Egy ilyen autóval már nem ciki elegánsabb társaságban megjelenni, de a legtöbb mostani pick-upnak sincs már az a "melós vagyok" hatása. Ha már előbb emlegettük a műutat, itt talán ez a legmeggyőzőbb a többi közül. Autómánia teszt
Toyota Hilux
Ford Ranger
Mazda BT50
Mitsubishi L200
Nissan Navara


És most a szégyenlista:

1. Nissan Murano
2. Nissan Qashqai
3. Audi Q7
4. Infiniti FX45
5. Lexus RX400
6. A Pontiac minden szabadidőautó kísérlete
7. Honda CR-V
8. Honda HR-V
9. Porsche Cayenne
10. Majd még ide is írok vmit...

 
Welcome!

Üdvözöllek a HUMMER rajongók között!

 
Heti ajánló

Műszaki adatok
Kapcsolat
Off-road videók
Zene

 
A nap vicce

A kannibál apa és fia megy a tengerparton és meglátnak egy jó csajt. Azt mondja a gyerek:
- Vigyük haza és együk meg!
Erre az apa:
- Vigyük haza és együk meg anyádat!

 
Idő
 
Dátum
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Pár érdekes honlap
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal